jueves, 5 de noviembre de 2009

SEMINARI (debat relacionat amb l'educació)

El passat dia 3-11-09 a l’hora de seminari vam fer un debat sobre un recull de noticies relacionades amb l’educació que portaven recopilant varies setmanes.
Al llarg de la sessió es va parlar de diferents temes, dels quals, cadascú, aportava una idea diferent i el seu punt de vista.
Algunes de les noticies que vam poder comentar són:
  • la llei d’educació i algunes de les reformes que es volen portar a terme com ara, “ un nou calendari escolar” en aquest calendari s’inclou la possibilitat de que els nens comencin les classes al setembre, una setmana abans, i incloure una setmana de descans enmig d’un llarg segon trimestre. La pregunta que proposo és: ¿que faran els pares amb els seus fill durant aquesta setmana de “descans”? en el cas de que els pares hagin de contractar una mainadera: ¿donaran alguna ajuda als pares per poder-la pagar?

  • La integració de les noves tecnologies i els ordinadors a les aules. Amb aquesta noticia jo em vaig preguntar si això era realment prioritari ja que jo crec que hi ha altres coses més importants. En comptes de gastar-se tants diner en posar ordinadors a totes les escoles (que per cert els haurien de pagar els pares perquè en aquesta vida res es gratis) podrien ajudar a les famílies que no tenen diners ni per comprar un llibre o el xandall de l’escola.

  • Obligar als nois a estar a l’escola fins als 18. Al principi aquesta noticia em semblava totalment una bogeria, però després, amb les reflexions que vam fer a seminari la vaig trobar una mica més interessant. Ara els adolescents que surten de l’escola als 16 anys estan una mica desemparats ja que no tenen cap especialització en res, i normalment no troben feina. Amb aquesta reforma es pretén adaptar unes aules taller com per exemple de carpinteria, de jardineria, de dibuix, de pintura,etc. on els nois surtin especialitzats en alguna cosa. De totes maneres segueixo pensant que no es pot obligar a ningú a fer una cosa que no vol.

No hay comentarios:

Publicar un comentario